News & Events

مركز سرطان الأطفال ينتقل إلى مبانٍ أخرى

March 13, 2020

 

مركز سرطان الأطفال ينتقل إلى مبانٍ أخرى

بعد تخصيص الAUBMC  المبنى 56 لمعالجة المصابين بفيروس كورونا

 

على إثر تخصيص AUBMC المبنى 56 الذي يقع ضمنه مركز سرطان الأطفال، لاستقبال المرضى المصابين بفيروس كورونا (COVID-19) ومعالجتهم، أعلن مركز سرطان الأطفال في لبنان (CCCL) أنه بادر إلى نقل بعض أقسامه من المبنى الحالي الذي يشغله ضمن المركز الطبي في الجامعة الأميركية في بيروت (AUBMC) إلى مبانٍ أخرى.

وإذ أوضح المركز في بيان أن هذه الخطوة تهدف إلى "ضمان سلامة مرضاه وراحتهم كونهما أولويته القصوى"، كما أن "المكاتب الإدارية نقلت كذلك إلى مبنى مجاور لحماية سلامة الموظفين أيضاً"، فيما "ستبقى عيادات المركز الخارجية حالياً في المبنى نفسه، بعد أن تم عزله كلياً عن كل الأقسام الأخرى في AUBMC".

وأكّد البيان أن "الفريق الطبيّ للجامعة الأميركية يحرص على ضمان سلامة الأطفال المرضى وراحتهم"، مُطَمئناً إلى أنهم "سيحظون بالرعاية الطبية العالية المستوى نفسها التي كانوا يتلقونها في البنى الأساسي للمركز".

وشدّد البيان على أن العاملين في المركز "يتبعون إجراءات وقائية صارمة حرصاً على سلامتهم الشخصية وعلى تمكينهم من الاستمرار في توفير الرعاية لأطفال المركز".

ودعا المركز الراغبين في دعمه إلى "اعتماد التبرع عبر الإنترنت في هذه المرحلة حفاظاً على سلامة الجميع"، من خلال العنوان الآتي: www.cccl.org.lb/RescueFund. كذلك لفت إلى إمكان الاتصال بالمركز على الرقم 70351515 أو التواصل معه عبر وسائل التواصل الاجتماعي @CCCLebanon.

 

 

In light of the Corona virus (COVID-19) outbreak and the American University of Beirut Medical Center (AUBMC)’s decision to use Building 56 as a receiving center for COVID-19 patients to support the nationally-coordinated response to the virus, the Children’s Cancer Center of Lebanon (CCCL)’s facilities have been relocated and reconditioned to other AUBMC buildings to ensure patients’ safety and wellbeing which is our utmost priority. Whereas CCCL outpatient facility will remain at its current location, with complete isolation from all other floors, CCCL ‘s administrative offices have also been relocated to a nearby building to protect employees’ safety as well.

 

Our children’s’ health remains our highest priority.

Their safety and well- being are guaranteed by the medical team and they will be receiving the same state of the art medical care as always.

The team and staff are also following strict measures in order to stay safe for our children’s sake and for their own personal safety.

 

For those who wish to support the Children Cancer Center, online donation is the safest way for us all: www.cccl.org.lb/ResceFund

You may also call us on 70 351515 or contact us on social media: @CCCLebanon.

 

Let’s all stay safe!